DAGAMBA: ми всі різних національностей, але музика єднає нас

DAGAMBA: ми всі різних національностей, але музика єднає нас

Ми продовжуємо відкривати вам нові імена достойні вашої уваги, зірки яких світять за межами нашої країни. Сьогодні ми познайомимо вас з дуже крутими хлопцями, тими, хто не боїться ламати традиційні устої і готові показати, що саме музика це та магія, яка об’єднує все в цьому світі – покоління, людей і зовсім різні, здавалося б, жанри. До вашої уваги гурт DAGAMBA – ті, хто уміло поєднав Бетховена і Rammstein, класичні музичні інструменти і рок-музику, ті, хто дійсно вартий бути почутими.

  • Привіт, вітаємо вас на музичному порталі U-bear. Нещодавно ви відвідали Україну і виступили на Мотофестивалі, що ви думаєте про публіку і яке враження у вас склалось про країну загалом? 

Перш за все я б хотів розказати про те, як ми потрапили до України. Наш перший концерт був не на Мотофестиалі, наш перший концерт був у Дніпрі в театрі, нас запросив Михайло Сорокін. Це був сольний концерт і він пройшов чудово. Саме тоді ми зрозуміли наскільки українська публіка відкрита і наскільки вони вслуховуються в те, що ми робимо. А це дійсно дуже важлива для музиканта річ. Пізніше з нами познайомився Костянтин Дудко — організатор Мотофестивалю- і запросив нас виступити на фестивалі. Це був наш другий візит до України і ми виступали на пречудовій сцені з високоякісним звучанням, освітленням, найкращим, що є на сьогодні. А люди і натовп були просто шикарними і ми насолоджувалися кожною секундою на сцені, той зв’язок між нами і людьми був просто неймовірним. Дякуємо, Україно!

  • Можливо, найбільш звичне питання, яке ви чуєте  від журналістів: чому Dagamba, як довго ви існуєте, звідки походить назва та кому належить ідея проекту?

Я створив гурт Dagamba 7 років тому і з самого початку він був експериментом: що можна зробити з віолончеллю та сучасним музичним баченням. Ми починали з хіп-хопу з домішком електроніки та співпрацювали з різними співаками — все це видно в першому альбомі. Потім ми і електроніка розійшлися в різні боки. Ми задумались над тим, хто ми такі: ми класичні музиканти, але в душі ми рокери. І це стало нашою головною ідеєю в подальшій роботі. Для мене Dagamba це як вихід, з тих стін, що оточували мене все моє життя і ці стіни називалися академічним середовищем, де все має бути таким, як записано в сценарії. А твоя роль більше схожа до тлумача. В такому середовищі творчість трохи іншого формату. Я хотів жити інакше, тож вирішив створити Dagamba. Отак от!

  • Ми знаємо, що ваш колектив складається з музикантів різних національностей.  Розкажіть нашим читачам про цих хлопців, і як ви стали однією командою?

В нашому гурті дуже цікаві хлопці кожен різної національності. У нас є піаніст Дайніс Теніс, Хамідреза Рахбралам з Ірану, який грає на тамбурі, італійський барабанщик Артур Єрмак, Антон Троцюк з України, який грає на віолончелі і я — латвієць Вальтер Пуце. Ми всі зустрілися в Ризі окрім нашого барабанщика. З ним взагалі цікава історія, він виручив нас на одному з виступів, а потім врешті-решт переїхав жити і грати до нас у Ригу. Але виходить, що ми всі зустрілись в Ризі. Найпершим я зустрів Антона, він мій близький друг, ми почали грати разом коли нам було ще по 7 років, навіть менше. Цікаво, що ми всі з академічною освітою, але всі великі фанати рок-музики. Ми це вияснили, коли зустрілись і саме так почали грати разом. А те, що ми різних національностей не має абсолютно ніякого значення, ми різні , але музика єднає нас. Це просто магія!

  • У кожного з вас музична освіта. Ніколи не шкодували, що почали грати в такому жанрі? Можливо було б простіше грати класичну музику і стати відомими симфонічними музикантами?

Dagamba – це як будинок, в якому ми всі живемо. Але якщо ти хочеш пограти самостійно класичну музику — ти можеш це зробити: іди, грай і потім повертайся додому. Тож, якщо ми граємо в Dagambа це не означає, що ми не можемо займатися чимось іншим. Це для кожного з нас. Наприклад, наш піаніст все ще навчається в музичній академії, Хамід виступає по всьому світу, і у мене є паралельно свої концерти. Це все можна робити разом і це дуже круто.

  • Ваш гурт, як пазл – кожен учасник потрібний, кожна частинка життєво необхідна, так як у кожного своя роль. Як би ви описали кожного з вас, хто “серце”, “мозок” і т.д.?

Так, це правда. Нас п’ятеро і вклад кожного дуже важливий. Якщо хтось випадає, тоді корабель не рухається так гладенько. Я спробую порівняти з тим, що ви написали. Хамід — наша вишенька на торті. Ударник Артур більше як земля, тому що він тримає все в купі на сцені, і технічно також. Антон, я б сказав, що він наша рок-зірка через його ставлення до всього. Дайніс і я інколи міняємось ролями. Я — мізки гурту і він серце на сцені, але інколи ми можемо мінятись цими ролями, так як ми обоє творимо музику.

  • Ви співпрацювали з Лаймою Вайкуле. Чи плануєте ви в майбутньому проекти з відомими виконавцями? Можливо якийсь із українських гуртів чи музикантів уже привабив вашу увагу?

Всього кілька днів тому закінчився фестиваль Лайми Вайкуле “Рандеву з Лаймою” в Юрмалі і ми розпочали дуже цікаву співпрацю з Хіблою Герзмавою, вона відома на весь світ оперна співачка. Я думаю ми зробимо з нею ще декілька пісень – такий план. Також, ми плануємо співпрацю з Робертом Даві — відомим американським актором та співаком пісень Сінатри. Ми спробуємо створити з пісень Сінатри щось подібне до того, що ми робимо з класичною музикою. Освіжимо їх і подамо з Дагамба-соусом. Отакі у нас плани. З приводу українських виконавців, я не дуже багато знаю, але ми це виправимо і перевіримо. Ми плануємо приїжджати до України знову і знову, чому ні? І можливо навіть співпрацювати з якимись українськими музикантами в перспективі.

  • У вашій музиці ви поєднали Бетховена і рок, Rammstein перетворився у симфонію, яку покинули фаталістисні мотиви. Чого очікувати діла вашим фанам?

Наш останній проект з Людвігом Бетховеном та Rammstein називався “Ludwig van Rammstein”. Це найбільш успішний проект з усіх, що ми робили. У нас уже було більше 30 концертів і всі вони мали шалений успіх. Навіть Rammstein оцінили нас і поширили один із наших живих виступів в своїй офіційній спільноті. Це просто неймовірно. Але ми вже маємо дуже цікавий проект, який вийде вже зовсім скоро. Ми поєднаємо музику Чайковського, наш новий проект, тур і альбом, який ми вже почали записувати. Він буде називатися Dagamba feat Tchaikovskу

  • Уявіть, що вас зараз читають і дивляться ваші фото люди, які ніколи до цього не чули про DAGAMBA. Що ви можете сказати про себе не тільки для того, щоб зацікавити прочитати, а знайти і послухати вашу музику?

Цікаве запитання. Я б запитав, чи уявляли ви колись що було б, якби відомі композитори, які жили дуже давно, були все ще живими? І як би вони звучали, якби жили зараз? Наприклад, як би звучав Моцарт чи Бетховен, якби вони все ще жили. Тож, мабуть саме це і цікаве в тому, щоб слухати нашу музику.

  • За період свого існування DAGAMBA випустила декілька альбомів і мала виступи на відомих світових сценах. Яке досягнення ви вважаєте найбільшим, особисто для вас?

Я думаю, що найбільше творче досягнення це наш альбом, над яким ми працюємо і який скоро вже буде оприлюдненим. Я думаю, що це буде найкращим, що я робив в своєму житті.

  • Як ви почуваєтеся на сцені? Деякі музиканти кажуть, що це відчуття ейфорії, а інші дуже хвилюються, аби тільки не переплутати ноти… А що відчуваєте ви? Чи відчуваєте зв’язок зі своїми слухачами?

Як я почуваюся на сцені? Я думаю виходити на сцену це основна ціль мого життя. Ми робимо все, що потрібно, готуємо нові програми, пишемо музику, працюємо з менеджментом — ми робимо всю роботу, яку тільки потрібно для того, щоб бути на сцені і відчувати ту магію між нами і натовпом, і нашими слухачами. Кожен наш концерт особливий, і кожний зовсім інший. Ти ніколи не знаєш, як він піде, і це найцікавіше в роботі музиканта. Жива імпровізація, спілкування з людьми, отримувати відповідь від них кожного разу це все, як вперше. Саме тому я люблю цю роботу і саме тому займаюсь цим.

  • На жаль, існують не поодиноків випадки, коли гурт дуже популярний закордоном, але практично невідомий вдома. Як вас сприймають в Латвії?

Я б сказав, що це не про нас, наші концерти і тури доволі популярні і гарно відвідуються. Я хочу додати, що це дуже важливо часто виступати в своїй країні і тільки потім їхати закордон. Так як саме там ви живете, це ваш дім і ваші люди, тож, як на мене, це дуже важливо.

  • Якою ви бачите сучасну музичну культуру? Можливо, на вашу думку, існує щось чого їй особливо бракує?

Сучасна музична культура настільки величезна і різнобічна, що на мою думку їй нічого не бракує. Але якщо подивитись з філософської точки зору, якщо подивитись на напрямки, якими вона рухається — ми бачимо, що це більше розважальна сфера ніж культурна. Можливо в цьому проблема. А ще я б сказав, що їй не вистачало гурту Dagamba, до того, як він утворився. Жартую 😉

  • Які ваші найближчі плани на майбутнє?

Наші найближчі плани на майбутнє відіграти декілька фестивалів, так як це літо і завершити роботу над нашим альбомом Dagamba feat Tchaikovsky, зняти деякі відео та підготуватись до наступного туру.

  • Якби ви могли обрати один будь-який гурт до свпіпраці, хто б це був і чому?

 Можливо це буде якийсь гурт чи ансамбль з класичного музичсного середовища чи можливо з якогось навчального закладу, хтось, хто хотів би вийти з-за рамки і вступити в світ сучасної музики, створювати власні пісні, аранжувати їх, копнути трохи глибше і знайти нові кольори — можливо в цьому випадку моя допомога була б корисною. Колаборація ж з відомими гуртами чи виконавцями зазвичай більше як бізнес- план, більше як у  музикантів з поп-культури.

  • Як завжди, ми попросили оцінити деякі з українських гуртів. Тож, ось що з цього вийшло

Я слухав їх кавер на Alcest “Circe poisoning the sea”. Звичайно, це дуже важко сказати про гурт послухавши тільки одну пісню. Тому, я послухав і інші їх пісні, для того, щоб скласти власну думку. Як я зрозумів, це інструментальний колектив, який складається з двох гітар і електроніки. Перш за все, як б хотів відмітити, що це доволі цікавий гурт, ембієнт, під настрій, таку музику я б слухав у машині чи як фонову. Вона не для великої сцени чи живого виступу, але дуже цікава. Порада для гурту: якщо ви берете музику іншого гурту і робите кавер спробуйте показати щось інше, покажіть більше себе. Тому що кавер , який я слухав, був дуже схожим до оригіналу і я не дуже зрозумів навіщо в такому випадку взагалі робити кавер. Наприклад, якщо у вам гурт в жанрі ембієнт, я б запропонував взяти щось з іншого стилю музики і спробувати показати ваше звучання, але з іншими піснями. Хоча, в загальному, я насолоджувався, слухаючи цей гурт.

Також ембієнт і мінлива музика. Як я зрозумів, гурт складається з гітариста, бас-гітариста і ударника. Цей гурт трішки важчий, але представник того ж жанру. Я насолоджувався цією піснею, здебільшого через чудову комбінацію між відео і музикою, вони виглядають дійсно гармонійно і добре виконаними. Але я б хотів порадити, власне кажучи обом гуртам, якщо ви займаєтесь інструменталом і не маєте ліриксів то ви повинні бути дуже обережними з акордами, мелодіями і нотами, які ви обираєте, щоб цілісна картинка не виглядала нудною. Так як людям якимось чином потрібно вловити ідею тільки через інструментальну музику, вловити про що саме ви розказуєте історію. Але в будь-якому випадку чудова музика, я отримав задоволення. Дякую)

  • Традиційне останнє запитання кожного інтерв’ю: побажання нашим читачам. 

Музика дійсно може змінити світ, тож підтримуйте музикантів навколо вас і вони примножать позитив навколо вас!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Діана Зозуля

Засновник та редактор порталу U-Bear

ЗАКРИТИ

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: